Gault&Millau Catering Award 2015:
Innovatie en originaliteit (uitbesteed)

Jun 28, 2016

Brasserie M bij VTM Belgocatering gaat gastronomisch

Gastronomie,… ook in de bedrijven! Utopie of toch realiseerbaar? Bij Belgocatering kunnen ze dromen succesvol en smakelijk vorm geven. Speelt de achtergrond van een bloeiend mediabedrijf waar creativiteit, innovatie en entertainment ‘top of mind’ zijn daarin een rol?
 
35 % meer omzet
 
 ‘It takes two to tango’ luidt het oude gezegde. Bartel Dewulf en Yves Matthys, gedelegeerd bestuurders en drijvende krachten achter Belgocatering, winden er geen doekjes om. Je kan aan een bedrijfsrestaurant maar gastronomische flair geven wanneer zowel de onderneming als de cateraar het volledig eens zijn over de te volgen weg. “We werken hier als cateraar sinds het ontstaan van VTM,” vertelt Bartel Dewulf. “Recent hebben we in samenspraak met de zender een nieuwe brasserie gecreëerd waar we hoog inzetten op de culinaire beleving en waar medewerkers ontspannen kunnen genieten naar gelang hun beschikbare tijd.” De interieurontwerpers kozen voor een serene, landelijke look die als vanzelf een aangename sfeer genereert. Maar het zijn vooral de diverse eetformules die ervoor zorgen dat de omzet met 35% is gestegen. “Medewerkers hebben minder snel de neiging om het bedrijf voor een hapje te verlaten omdat we datgene brengen wat ze in een authentieke horecazaak zoeken. Een transparante belevingskeuken, oneindige variatie en een prettige omgeving.” Ook de opnieuw aangelegde tuin met terras en tafeltennistafels houdt duidelijk meer mensen ter plaatse.
 
Bressekip
 
Wat is het recept? “Wij werken met dezelfde eerste keus ingrediënten  zoals in de betere restaurants,” benadrukt Yves Matthys. “Producten eigen aan grootkeukens  gebruiken we maar zelden. Onze fonds en chocolademousse worden bijvoorbeeld ‘old school’ gemaakt met verse producten. Enkel het beste is goed genoeg.” Medewerkers kunnen van 8 tot 20 uur terecht in een broodjescorner waar het vers en rijke aanbod net niet voor keuzestress zorgt. Wie iets meer tijd heeft, kan zelf aan de saladebar aan de slag of uit zes samengestelde salades een selectie maken. Daarnaast is er een traditionele en vegetarische dagschotel en aan de pastatoog kan je diverse verse deegwaren laten bereiden. Tot slot lonkt ook nog een dagkaart met vier wisselende hoofdgerechten waaronder bijvoorbeeld Bressekip, coquilles, zeebaars en filet puur. Bij mediagroep VTM zijn vernieuwing, creativiteit en topkwaliteit geen loze woorden. Die missie hebben ze met hun bedrijfsbrasserie M door Belgocatering smakelijk laten vertalen.
 
Brasserie M van Belgocatering bij VTM:  ID
 
Belgocatering is sinds 1993 actief bij VTM
* recent nieuwe Brasserie M
* nog twee andere bedrijven hebben gelijkaardig culinair concept
* Brasserie M telt dagelijks gemiddeld 550 gasten
* 7 op 7 , heel het jaar open
* ’s avonds enkel open bij TV opnames
* 150 plaatsen binnen, 80 op het terras
*  6 chefs en 6 medewerkers bij VTM
* in totaal telt Belgocatering 30 outlets met 275 FET
* € 32 miljoen jaaromzet
 

More News

Gault&Millau Inspiration Talks op Tavola 2024

Mar 4, 2024

De jury heeft beslist: dit zijn de winnaars van de 12e Belgische AEHT Cornet Trophy

Jan 7, 2024

Belgian Event Caterer Association BECAS: Samen sterk

Dec 7, 2023

Our partners