Gault Millau

Gault Millau Grote Keuken

Organisaties

AWARD 2020: Relatie met de Klant - Uitbesteed

De Zilversterre, onderdeel van Woon- en Zorgcentra De Foyer bevindt zich als een binnenstedelijk project op een terrein dat reeds 90 jaar een traditie van zorg voor mensen omarmt. Het huidige complex kreeg twee jaar geleden vorm en ziel waarbij veel aandacht ging naar adequate sfeercreatie. Ingebed in het groen met zelfs een dakterras en ligstoelen die uitzicht hebben op de historische torens van Gent, zorgen de principes van een helende omgeving onder meer voor aanzienlijke medicatievermindering als betekenisvol resultaat.

Wie dit ongewoon woonzorgcentrum voor het eerst binnenstapt, zal mogelijk aarzelen. Is men wel op het juiste adres? Aan de onthaalbalie stelt men ons gerust. Gevarieerde, fraaie kleuren en fris houtwerk genereren op natuurlijke wijze rust en sereniteit. Klinisch wit moet je hier ver zoeken. Veel natuurlijk daglicht zorgt voor contact met de voortgang van de dag. Een uitgebreid ventilatiesysteem pompt discreet en geruisloos steeds verse lucht doorheen het gebouw. Een wellness, massageruimte en kapsalon zorgen voor extra comfort.

Directeur Danny Verstraete en afgevaardigd bestuurder Ronald De Buck nemen ons mee naar de kruidentuin op het dak
die keukenmedewerkers onderhouden. “Ons keukenteam aangestuurd door een chef van Aramark kiest voor een gastrologische aanpak,” aldus Danny Verstraete. “Zo kunnen we aan de voorwaarden van de meeste diëten voldoen in functie van de individuele gezondheidstoestand van de bewoner, hun leeftijd en voorkeur. Maar die zout- suiker- en vetarme bereidingen brengt ons keukenteam uiteraard wel lekker op smaak met vers geplukte kruiden en specerijen.” Voor de oorsprong van de ingrediënten kan Ronald De Buck zich volledig vinden in het duurzaamheidsbeleid van Aramark.

Zo zijn onder meer 75% van de groenten lokaal gekweekt en seizoensgebonden en is vis steeds 100% afkomstig van verantwoorde vangst. Vertaald naar de maaltijdmomenten hebben de bewoners tijdens de lunch steeds een alternatief voor groenten en aardappelen. Voor ontbijt en avondmaal is er keuze uit een divers aanbod dat op een mobiel buffetmeubel wordt voorgereden.

Tot slot nog dit. Het contact met de bewoners, hun welzijn en dat van hun familie krijgt meer dan gewone aandacht. Via een app kunnen kinderen online bijvoorbeeld volgen wat hun ouders hebben gegeten of welke zorg ze hebben gekregen. Het aspect klantenrelatie krijgt zo een zeer eigentijdse, rustgevende en vooral letterlijk verbindende invulling.

Related articles

Partners